Pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi w najnowszym spocie kampanii BreastFit
Fundacja OnkoCafe oraz partnerzy kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa. zapraszają do obejrzenia najnowszego spotu kampanii, w którym pacjentki opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z chorobą, przełamując tabu, rozpoczynając publiczną dyskusję nt. zaawansowanego raka piersi i przekazując wszystkim wiadomość: Od dziś nie chcemy być niewidzialne dla społeczeństwa i systemu.
Z dostępnych badań wynika, że blisko 47 procent Polek ze zdiagnozowanym rakiem piersi i ich opiekunów czuje się negatywnie postrzegana przez społeczeństwo. W Polsce rak piersi stanowi ok. 23 procent wszystkich zachorowań na nowotwory złośliwe u kobiet.
Stały postęp w leczeniu zaawansowanego nowotworu piersi coraz częściej pozwala pacjentkom żyć z rakiem piersi jak z chorobą przewlekłą. Leczenie w stadium zaawansowanym koncentruje się na wydłużeniu życia kobiet zmagających się z chorobą oraz poprawie jego jakości poprzez ograniczenie dolegliwości bólowych.
Jednak mimo postępu medycyny, pogłębia się dysproporcja w dostępie do skutecznych i nowych metod leczenia. Pacjentki w Polsce nie mogą korzystać z najnowocześniejszych metod leczenia, które dostępne są dla kobiet w krajach Europy Zachodniej.
III edycja kampanii objęta została honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
Spot kampanii dostępny jest pod linkiem: